16 січня відбувся онлайн конкурс дитячої творчості від освітнього порталу АЛАБА на тему: "Новий рік -рік Перемоги!", де учениця Ойцюсь Юлія посіла 1 місце за патріотичний малюнок з гаслами . Ми пишаємося тобою, Юля!
Вітаємо учениць 9 класу Кошевську Ірину та Децик Аню з перемогою у онлайн -конкурсах. Дякую дівчатам за активність та старанність!
Кошевська Ірина, учениця 9 класу, дуже любить мистецтво, особливо її цікавить декоративно-ужиткове мистецтво, образотворче та фотомистецтво. Дівчина проявляє наполегливість, старанність, креативність у виконанні своїх творчих робіт. А разом з тим мистецтво дарує їй , а також усім нам незабутні емоції, спокій та впевненість у ці нелегкі для України часи.
ПЕРЕЛІК ТВОРІВ ДЛЯ ПРОСЛУХОВУВАННЯ ТА ВІДЕОПЕРЕГЛЯДУ
8 клас
1. Дж.Верді Марш із опери «Аїда», фрагменти опери
«Ріголетто»
2. А.Хачатурян Балет «Спартак» ( Тріумф Риму, Цирк)
3.
С.Прокоф’єв «Скіфська сюїта» для симфонічного
оркестру
4.
К.Стеценко «Всенощна»
5.
І.Карабиць Опера-ораторія «Київські Фрески»
6.
П.Чайковський «Іоланта» (фрагменти)
7.
С.Прокоф’єв «Танець лицарів» із балету «Ромео і
Джульєта»
8.
К.Орф Кантата «Карміна Бурана» (фрагменти)
9.
О.Лассо «Луна», «Тік-так»
10.
А.Вівальді Цикл «Пори року».
11.
Й.С.Бах. Токата і фуга ре мінор
12.
Г.Ф.Гендель Ораторія «Самсон»
13.
Л.К.Дакен «Зозуля»
14.
Ж.Б.Люллі Гавот
15.
Ж.Ф.Рамо Тамбурин
16.
В.А.Моцарт «Турецьке рондо», симфонія № 40
17.
Л.В.Бетховен Соната № 14, «До Елізи», симфонія №5
18.
М.Березовський Хоровий концерт. Соната для скрипки
і чембало ІІ частина
19.
А.Ведель «Херувимська»
20.
Д.Бортнянський Концерт для чембало з оркестром
21.
Ф.Шопен. Ноктюрн
сі мінор.
22.
А.Дворжак Слов’янський танець
23.
Н.Паганіні Каприс №24
24.
М.Калачевський «Українська симфонія»
25.
Ф.Шуберт «Вільшаний король»
26.
М.Мусоргський опера « Борис Годунов» (фрагменти)
27.
П.Ніщинський Хор «закувала та сива зозуля»
28.
Д.Січинський Опера «Роксолана» ( Хор русалок з
прологу)
29.
М.Вербицький «Заповіт»
30.
М.Лисенко
«Заповіт», увертюра до опери «Тарас Бульба», друга рапсодія для фортепіано
7 клас
1. Л.Бетховен
Третя симфонія (фрагмент)
2. Й.С.Бах
Токата і фуга ре мінор у виконанні В.Зінчука на електрогітарі, скерцо із сюїти
№2 у виконанні орестру Поля Моріа
3. Укр.нар.пісня
«Чом ти не прийшов» у виконанні тріо Мареничів
4. Укр.нар.
пісня «Ой у вишневому саду» у виконанні Н.Матвієнко
5. Астор
П’яццола Лібертанго
6. Зекінья де
Абреу «Тіко-тіко»
7. Є.Станкович
фолкопера «Коли цвіте папороть» (Русалчині купала)
8. І.Стравінський
фрагменти балету «Весна священна»
9. Н.Паганіні
Капріс 24в аранжуванні В.Зінчука
10. Дж.Россіні
увертюра до опери «Севільський цирульник» у виконанні оркестру Поля Моріа
11. Л.Бетховен
Соната №14 в аранжуванні Річарда Клайдермана
12. Луї
Армстронг «Відпусти мій народ», рапсодія у блюзових тонах
13. Е.Преслі
«Все гаразд, мамо»
14. Гурт «Бітлз»
«Вчора»
15. Гурт «Пінк
Флойд» «Ще одна цеглинка у стіні»
16. Гурт «Квін»
«Ми-чемпіони»
17. Гурт «Океан
Ельзи» 9-1-1
18. Гурт «АББА»
«Мамма Міа», попуррі на тему пісень гурту.
19. М.Джексон
«Біллі Джин»
20. В.Івасюк
«Червона рута»
21. Е.Піаф « Ні,
ні за чим я не жалкую»
22. Джо Дассен
«Бабине літо»
23. Патрисія
Каас «Безі»
24. Г.Татарченко
« Віват, король, віват»
25. О.Рибніков
«Я ніколи тебе не забуду»
26. Р.Коччіанте
фрагменти мюзиклу «Собор Паризької Богоматері»
27. Фрагменти із
дитячого мюзиклу « Король Лев»
28. Фрагменти
театрального мюзиклу «Русалонька»
29. М.Мінков «
Сюрпиз» , фрагмент мюзиклу «Незнайко з нашого двору»
30. Поль Дюк
Симфонічне скерцо «Учень чарівника»
31. І.Стравінський
«Весна священна», уривок з мультфільму
32. Фрагменти
мультфільмів про козаків
33. Фрагмети
мультфільмів « Пригоди капітана Врунгеля», «Лікар Айболить»
34. Фрагменти мультфільму «Острів скарбів»
35. К.Дебюссі «
Місячне сяйво» (фортепіанне виконання та обробка Ісао Томіта)
36. А.Загайкевич саундтрек до кінофільму «Мамай»
37. Фрагменти
музичних шоу: « Голос країни. Діти», « Битва хорів»
38. Г.Ф.Гендель
, сюїта « Музика для королівського феєрверку»
39. О.Респігі ,
симф.поема «Фонтани Рима»
6 клас
1.Л.Ревуцький Пісня
2.О.Варламов, А.Рубінштейн, Г.Свірідов
«Гірські вершини ( 3 варіанти)
3. Ф.Шуберт «Лісовий цар»
4.М.Бурмака «Розмалюю писанку»
5. Р.Паулс «Кашалотик»
6. Д.Бортнянський. Хоровий концерт №15,
концерт ре мажор для чембало з оркестром
7. В.А.Моцарт «День гніву» з «Реквієму»,
«Турецьке рондо», фантазія ре мінор.(у виконанні оркестру Поля Моріа)
8. Л.Дичко «Веснянка» з кантати «Пори
року»
9. Г.Ф.Гендель «Алілуя» з ораторії
«Месія»
10. М.Мусоргський «З нянею», «У кутку» з
вокального циклу «Дитяча»
11. Б.Бріттен « Вінок колядок»
12. Дж.Россіні каватина Фігвро з о-ри
«Севільський цирульник»
13. Г.Гладков. Музичні фрагменти м-ф
«Бременські музиканти»
14.Дж.Вільям «Double Trouble» з к-ф «Гаррі Поттер і в’язень
Азкабану»
15. Й.С. Бах Прелюдія ре мінор з І тому
«ДТК», Скерцо із сюїти № 2( у виконанні «Хору Турецького» або Ассії Ахат)
16. С. Рахманінов Прелюдія № 2 (Дзвони),
етюд-картина
17.М.Лисенко Елегія для віолончелі з
фортепіано, українська сюїта у формі старовинних танців на основі нар.пісень
18. В.Сильвестров Елегія для струнного
оркестру
19. Ф. Шопен Ноктюрн сі мажор
20. Е.Гріг Ноктюрн (у перекладі для
скрипки і фортепіано)
21. Ф.Ліст Угорська рапсодія для
фортепіано
22.М.Скорик Карпатська рапсодія для
скрипки і фортепіано
23.В.Косенко Сюїта для фор-но « 11 етюдів у
формі старовинних танців» ( за вибором)
24. Ф.Ліст Етюд № 3 ( «Кампанелла»)
25. М.Березовський Соната до мажор для
скрипки і клавесину.
27.
Й.Гайдн. «Прощальна симфонія»
28.Д.Шостакович «Святкова увертюра»
29.Ян Сибеліус Симфонічна поема «Фінляндія»
30.А.Хачатурян Балет «Спартак» (фрагменти)
31.Й.Штраус. Попурі з оперет
32. Ярослав Барнич «Гуцулка Ксеня» (у
вик.ансамблю «Веселі музики»)
33. М.Глінка «Вальс-фантазія»
5 клас
1.
Луї Клод Дакен «Зозуля»
2.
П.Чайковський
«Італійська пісенька, « Старовинна французька пісенька» з «Дитячого альбому»П.І.Чайковський
Вальс квітів з балету «Лускунчик»
3.
С.Рахманінов «Вокаліз»
4.
К.В.Глюк мелодія Орфея з
о-ри «Орфей»
5.
Французька нар. Пісня «Брате Яків»
6.
М.Лисенко увертюра до
опери «Тарас Бульба»
7.
Шотландські награвання
«Грай, волинко»
8.
Укр.нар.танець «Гопак»
9.
М.Мусоргський, гопак з
опери «Сорочинський ярмарок»
10. А.І.Хачатурян, лезгінка
з балету «Гаяне»
11. Укр.нар пісня «Щедрик» в
обробці М.Леонтовича
12. В.Барвінський, квартет
для двох скрипок, альта і віолончелі.
13. Д.Акімов «Марш нічних
гномів»( для ксилофона з оркестром)
14. Б.Бріттен « Путівник по
оркестру для молоді»
15. В.А.Моцарт, Симфонія №
40 (І ч.), арія Цариці Ночі з опери «Чарівна флейта»
16. Л.В.Бетховен Симфонія №5
17С.Гулак-Артемовський,
увертюра до опери «Запорожець за Дунаєм», дует Одарки і Карася
18. С.Прокоф’єв, фрагменти х
балету «Попелюшка»
19. Р.Роджерс фрагмент
«До,ре,мі» з мюзиклу «Звуки музики»
20.В.Кікта Концертна
симфонія для арфи з оркестром «Фрески Софії Київської (І ч. «Орнамент»)
Завдання з мистецтва 8 клас (2 семестр) ( до тем «Бароко», «Рококо», «Класицизм»)
Якщо : 1-музика,2-живопис, 3-архітектура
|
Дієго Веласкес
|
|
Джованні Берніні
|
|
Рембрандт ван Рейн
|
|
Антоніо Вівальді
|
|
Георг Фрідріх Гендель
|
|
Іоан Георгій
Пінзель
|
|
Йоган Себастьян Бах
|
|
Микола Дилецький
|
|
Антуан Ватто
|
|
Жан-Філіпп Рамо
|
|
Ніколя Пуссен
|
|
Володимир Боровиковський
|
|
Вольфганг Амадей
Моцарт
|
|
Людвіг ван
Бетховен
|
|
Артемій Ведель
|
|
Дмитро Бортнянський
|
Кросворд з теми "Джаз" ( За матеріалами підручника Л.М. Масол "Музичне мистецтво" 7 клас)
Приклади кольорово-тональних асоціацій деяких композиторів
Тональність |
А.Н.Скрябін |
Н.А.Римський-Корсаков |
Б.В.Асаф’ев |
C dur |
червоний |
Білий |
|
G dur |
поморанчево-рожевий |
світлий,відвертий; коричнево-золотисттий |
смарагд газонів після
весняного дощу або грози |
D dur |
жовтий,яскравий |
денний, жовтуватий,
царствений, владний |
сонячні промені, блиск
саме як інтенсивне випромінювання світла (якщо в жаркий день дивитися з гори
Давида на Тифліс!) |
A dur |
зелений |
ясний, весняний,
рожевий; це колір вічної юності, вічної молодості |
скоріше радісний,
п'янкий настрій, ніж світлове відчуття, але як таке приближается к Ре
мажору наближається до Ре мажору |
Edur |
синьо-білястий |
синій, сапфіровий,
блискучий, нічний, темно-блакитний похмурий, |
нічне, дуже зоряне
небо, дуже глибоке, перспективне |
H dur |
синьо-білястий |
темно-синій зі
сталевим сірувато-свинцевим відливом; колір зловісних грозових хмар |
|
Fis dur |
синьо-яскравий |
сірувато-зеленуватий |
шкіра зрілого
апельсина (соль-бемоль мажор) |
Des dur |
Фіолетовий |
темнуватий, теплий |
червоне зарево |
Aes dur |
пурпурно-фіолетовий |
характер ніжний,
мрійливий |
колір
сірувато-фіолетовий колір вишні, якщо її розламати |
Es dur |
сталевий колір з
металевим блиском темний |
похмурий,
сіро-синюватий (тональність "фортець і градів") |
відчуття синяви неба,
навіть блакиті |
B dur |
сталевий колір з
металевим блиском |
темний, сильний |
відчуття кольору
слонової кістки |
F dur |
червоний |
ясно-зелений,
пасторальний; колір весняних берізок |
|
Мистецтво
дає людині унікальну можливість пережити чужий досвід, зберігаючи власну
автономність. Вивчаючи живопис на уроці
мистецтва дозволяє учням повніше і глибше осмислити життя суспільства, яке їх
створило, яскравіше і емоційніше відчути хід історичних подій, які пов’язані із
створенням тієї чи іншої пам'ятки культури. Пам’ятки живопису постають, як наочне джерело
знань, що дозволяє використовувати і розвивати всі види сприйняття і пам'яті.
Важливе місце при вивченні художніх пам'яток та складання їх опису,
характеристики чи інших видів аналізу займає естетичне сприйняття, яке є
активною діяльністю, котрій треба навчати. Досвід навчання переконує в необхідності знайомства учнів з
образною мовою мистецтва, розвитку у них уміння «прочитати» пам'ятку культури,
зрозуміти і розкрити її зміст. Потрібно використовувати уявлення учнів про
образотворче мистецтво, як про особливий спосіб пізнання життя.
Учні
підліткового віку в силу своїх психологічних особливостей та відсутності
власного життєвого і естетичного досвіду спілкування з творами мистецтва,
зазнають певних труднощів при вивченні навчального матеріалу даного змісту.
Тому вчителеві потрібно, враховуючи вже розроблені в дидактиці засоби,
розробити свою власну систему роботи, яка відповідала індивідуальним і віковим
особливостей учнів і сприяла ефективному засвоєнню навчального матеріалу.
Мистецтвознавці
зазначають про різні підходи до аналізу
твору мистецтва, виділяючи ті чи інші його параметри. Перше питання, які
пропонують мистецтвознавці , повинно бути — «що зображено?». Відповідь включає
вибір теми, героїв твору, який обумовлений соціальною позицією художника. Під
час з'ясування того як, якими засобами здійснено зображення, допомагає учням
дати емоційну , естетичну оцінку того
явища життя, яке в ньому відображається. Наступним є з'ясування думок і
почуттів, які викликала та чи інша картина.
План усного опису картини допоможе учням
на уроках мистецтва висловити свої думки і враження
щодо визначеного твору мистецтва.
ПЛАН
усного опису картини на допомогу учням на
уроках мистецтва
1. 1.Назва картини.
Автор.
2. 2. Розкажіть, що зображено на передньому плані
картини.
3. 3. Розкажіть, що
зображено на задньому плані картини.
4. 4. Кольорова гама (
які кольори переважають на полотні)
5. 5. Жанр картини (
пейзаж, натюрморт, портрет)
6. 6. Стиль, в якому
створено картину.
7. 7.Ваше враження
від споглядання, ваше ставлення до твору.
8. 8. Настрій, який хотів передати автор.
План аналізу музичного твору (8-9 кл)
1. Виявлення
основного настрою твору.
• Які почуття передаються в музиці ?
• Які
частини твору сподобались тобі найбільше?
2. Визначення засобів музичної виразності (
мелодія, ритм, темп, тембр, інтонація, лад, динаміка).
3. Розвиток художнього образу
• Який
образ виникає в твоїй свідомості?
• Який
характер має мелодія?
• Який розвиток проходить образ?
• Як
виглядає кульмінація твору ?
• Як закінчується цей твір?
4. Осягнення головної мети твору.
• Як ти
вважаєш, що надихнуло композитора на створення
цього музичного твору?
• Що він
хотів сказати людям своєю музикою?
• Чому
композитор назвав свій твір саме
так?
• Як
можна було б передати головну
думку твору яким-небудь афоризмом, рядком вірша, образним порівнянням?
5. Образ автора.
• Яке
світосприйняття відрізняє музику
даного композитора?
• В чому
ти бачиш сенс його моральних пошуків, естетичних поглядів?
6. Особистісне
ставлення до музичного твору.
• Які події з твого життя нагадує тобі ця музика?
• Які спогади вона пробуджує?
·
На які справи надихає тебе ця музика?
Звіт
про проведення тижня музичного мистецтва
З метою
формування у вихованців ціннісного
ставлення до мистецтва у нашій
гімназії з 27.09.2021р. по 01.10.2021р. відбувся тиждень музичного мистецтва.
Школярі повністю поринули у музику, оскільки крім
цікавих музичних вікторин,
загадок , різножанрова музика лунала й
на заняттях з елементами ритміки, де учні мали можливість безпосередньо
зануритись у музичну творчість, граючи
на дитячих шумових та ударних інструментах.
Під час
проведення заходів не було байдужих . Усі діти залюбки брали у них участь. Водночас цікавим виявилось проектне завдання, коли вихованці самі створювали колажі
на музичну тематику, обираючи теми для
своїх повідомлень та підбирали цікаву
інформацію. Дуже сподобався дітям молодшого шкільного
віку відео – перегляд мультфільму
«Лускунчик», в якому звучала музика П.І.Чайковського , а вихованці середнього
та старшого шкільного віку з цікавістю
переглянули відеофільм про Володимира Івасюка, де звучали його прекрасні пісні.
Найактивніші
учні отримали невеличкі призи. Серед них: Потапейко Юлія, Кошевська Ірина,
Коротиш Артем, Ященко Евеліна, Гузь Алєся, Рябкова Крістіна, Коротиш Галина, Лебідь
Вероніка.
Тиждень музики пройшов дуже весело і натхненно.
Немає коментарів:
Дописати коментар