ШАНОВНІ БАТЬКИ!
Соціальний педагог гімназії , Валентина Василівна Грязнова,
запрошує Вас до співпраці.
Ви можете звернутися до соціального
педагога в разі, коли:
-
порушуються права дитини;
-
дитина не хоче відвідувати школу;
-
в сім`ї склалася складна ситуація;
-
в сім`ї виховується дитина, яка має особливі освітні потреби
Постановою Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 № 684 був затверджений Порядок ведення обліку дітей шкільного віку та учнів, який визначає, що у разі відсутності учнів, які не досягли повноліття, на навчальних заняттях протягом 10 робочих днів підряд з невідомих або без поважних причин навчальний заклад невідкладно надає відповідному територіальному органу Національної поліції та Службі у справах дітей дані таких учнів для провадження діяльності відповідно до законодавства, пов’язаної із захистом їх прав на здобуття загальної середньої освіти.
❗️Поважна причина відсутності учня на заняттях підтверджується відповідною медичною довідкою закладу охорони здоров'я або письмовим поясненням батьків (одного з батьків) учня чи інших законних представників (для учнів, які не досягли повноліття), або учня (для повнолітніх учнів).
❗️Якщо здобувач освіти систематично пропускає заняття без поважної причини, а навчальний заклад не має інформації про те, де він знаходиться, то за законом батьків можна притягнути до адміністративної відповідальності (частини 1-4 статті 184 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
Такі справи розглядають на засіданнях суду. Штрафи за цією статтею є досить високими: на перший раз попередження або штраф 850 – 1700 грн., якщо протягом року повториться те саме, то штраф буде від 1700 до 5100 грн. (без урахування судового збору).
❗️Батьки також несуть відповідальність за куріння дітьми цигарок, вживання алкоголю, скоєння дрібних крадіжок, хуліганства та ін. Аналогічне покарання передбачене і для тих батьків, чиї діти скоюють діяння, що містять ознаки злочинів або інші адміністративні правопорушення у віці від 14 до 16 років.
❗️Отже, навіть якщо заняття проводяться дистанційно, присутність дитини на уроках є обов’язковою, а контроль за цим покладається на батьків дитини.
❗️❗️Відповідно до статті 55 Закону України «Про освіту», батьки зобов’язані сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання.
❗️❗️Відповідно до ст. 53 Конституції України повна загальна середня освіта є обов’язковою.
❗️Згідно зі ст. 150 Сімейного кодексу України батьки зобов’язані виховувати дитину в дусі поваги до прав та свобод інших людей, любові до своєї сім’ї та родини, свого народу, своєї Батьківщини, зобов’язані піклуватися про здоров’я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток, зобов’язані забезпечити здобуття дитиною повної загальної середньої освіти, готувати її до самостійного життя. При цьому забороняються будь-які види експлуатації батьками своєї дитини.
❗️Згідно з підпунктом 2 частини 1 статті 164 Сімейного кодексу України мати, батько можуть бути позбавлені судом батьківських прав, якщо вона/він ухиляються від виконання своїх обов’язків щодо виховання дитини та/або забезпечення здобуття нею повної загальної середньої освіти.
Виповнилось 14 років-зобов'язаний отримати паспорт! Для оформлення паспорта громадянина України вперше необхідно мати такі документи: довідку про місце реєстрації, в якій зазначена дата реєстрації, будинкову книгу або картку реєстрації/прописки; свідоцтво про народження; паспорти обох батькв; довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків . Соціальний педагог.
Для вас, батьки! » «ПВК РЬОДАН» В УКРАЇНІ: ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ТА ЯК ЗАХИСТИТИ ДИТИНУ
«ПВК Рьодан» – напрям молодіжної субкультури, який поширюється теренами України з лютого 2023 року аби використати дітей для дестабілізації внутрішньої ситуації в Україні та втягнути підлітків у протиправну діяльність. Це – штучна субкультура, яка є інформаційно-психологічною операцією Російської Федерації серед дітей підліткового віку.
Існує чимало думок щодо причин поширення подібного руху. Одна з них – це коли діти через психологічні та сімейні проблеми у родинах стають частиною таких субкультур.
Для ідентифікації члени цього руху використовують символіку «павука», мають довге, фарбоване волосся та одяг стилю оверсайз. Новий напрямок молодіжної субкультури «Рьодан» засуджує насильство зі сторони інших субкультур.
Звертаємо увагу! Якщо дорослі помітили, що підлітка цікавить цей рух і він піддається російському впливу, то варто проводити з ним відверті розмови. У разі потреби, – записати дитину на консультацію до психолога.
Окрім того, варто пам’ятати, що підлітки дуже вразливі і постійно потребують уваги та підтримки. Правоохоронці закликають приділяти увагу дітям, роз’яснювати учням правила поведінки в громадських місцях, оберігати їх від невиправданих вчинків.
Аби не дати ворогу успішно вести свою діяльність, з метою застереження дітей від необдуманих вчинків рекомендуємо проводити бесіди не тільки з учнями, але й з їхніми батьками.
З метою запобігання протиправним діям підлітків та організації превентивних заходів щодо формування толерантних стосунків між учнями Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти рекомендує:
з’ясувати першопричини, які спонукають підлітків приєднатися до небезпечних субкультур і надати відповідну допомогу в їх подоланні;
ознайомити учасників освітнього процесу із існуючими молодіжними субкультурами, їхніми основними рисами, позитивним і негативним спрямуванням;
проаналізувати причини виникнення молодіжних субкультур, показати їх специфічність через зовнішні атрибути, стиль одягу та музику;
з’ясувати позитивну роль молодіжних субкультур у процесі адаптації і самоствердження юної особистості;
проводити виховні години з елементами тренінгу «Усі ми – різні, усі ми – рівні», творчі дискусії на теми: «Молодіжні субкультури: за і проти», «Людина та індивідуальність. Субкультури», «Субкультура як результат самореалізації молоді», «Моє ставлення до молодіжних субкультур» тощо;
створити інформаційні колажі: «Модель толерантності», «Толерантність – шлях до культури», «Толерантність як засіб збереження культури» тощо.
Окрім того, з метою розуміння учнями значення знань про культуру, поняття «культурний релятивізм»; формування в учнів толерантних відносин у суспільстві, здатності аналізувати реальні соціальні ситуації, визначати власне ставлення до явищ сучасного життя, рекомендуємо до використання інтегрований курс за вибором «Культура добросусідства» (частина 7 «Палітра культур і релігій»), з яким можна ознайомитися за покликанням: https://idcir.com.ua/komplekt-program-kultura-dobrosusidstva-2018.pdf.
З метою запобігання протиправним діям підлітків в умовах воєнного стану, організації превентивних заходів щодо формування толерантних стосунків між учасниками освітнього процесу рекомендуємо наступні інтернет-джерела:
Онлайнові челенджі: що варто знати. URL: https://www.tiktok.com/safety/uk-ua/online-challenges/.
Найнебезпечніші челенджі з TikTok: бережіть дітей. URL:
http://surl.li/fiqeq.
Складна поведінка дитини: як знайти ключ до позитивних змін. URL: http://surl.li/fiqei.
Про підліткову кризу. Пошук ідентичності. Випади і позицію батьків. URL: http://talkingcure.com.ua/about_teenagers/.
«Дитина зводить з розуму»: як пережити вік бунтарства батькам і підліткам. URL: http://surl.li/fiqew.
Що таке «ПВК Рьодан» і чим небезпечний цей рух? URL: https://www.youtube.com/watch?v=eZj-QKodD1s.
Субкультура «Рьодан» – що треба знати батькам та як уберегти дітей. URL: https://www.youtube.com/watch?v=47bMYumM650.
З метою формування життєвих цінностей, розвитку вольових якостей, поліпшення взаємин дитини з батьками та ровесниками рекомендуємо до використання в освітньому процесі платформу UNICEF «Поруч», із матеріалами якої можна ознайомитися за покликанням: https://poruch.me/.
Для того, щоб навчити дітей безпечної поведінки необхідно систематично приділяти увагу національно-патріотичному вихованню учнів, культурі взаємостосунків, методам ненасильницького спілкування тощо.
Учителям доцільно підтримувати тісний зв’язок з батьками. Батькам, у яких складна комунікація з підлітками, варто звернутися до практичного психолога. Слід пам’ятати, що в зону ризику проявів деструктивної поведінки потрапляють підлітки, яким бракує батьківської уваги і підтримки, а також ті, чиє перебування в мережі «Інтернет» не контролюється.
Отже, з метою запобігання негативного впливу на дитину рекомендуйте батькам:
звертати увагу на контент, який він чи вона «споживає», цікавтеся її (його) інтересами;
слідкувати, чи нема у дитини різких перепадів настрою;
проводити більше часу з дітьми та вибудовувати довірливі стосунки;
спокійно, відкрито та прямо спілкуватися з дитиною;
звертати увагу на поведінку дітей, коло спілкування та способи проведення дозвілля;
разом з дитиною пройти базовий курс кібербезпеки й обговорити його;
щотижня аналізувати вміст сторінок дитини, уважно читати її публікації, вивчати групи
Батькам про відповідальність по утриманню, вихованню та навчанню
неповнолітніх
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
Ст. 51. Батьки зобов'язані утримувати дітей до їх повноліття.
Ст. 52. Будь-яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідується за
законом.
Ст. 53. Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов'язковою.
Ст. 68. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
СІМЕЙНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
Ст. 141. Мати, батько мають рівні права та обов'язки щодо дитини незалежно від того, чи
перебували вони у шлюбі між собою...Захист прав та інтересів неповнолітніх дітей лежить
на їх батьках...
Ст. 150. Батьки мають право і зобов'язані виховувати своїх дітей, піклуватися про їх
здоров'я , фізичний, духовний і моральний розвиток, навчання, готувати їх до праці.
Забороняються фізичні покарання дитини батьками, а також застосування ними інших
видів покарань, які принижують людську гідність дитини.
Ст. 155. Батьківські права не можуть здійснюватись всупереч інтересам дитини.
При неналежному виконанні батьками (одним з них) батьківських обов'язків або при
зловживанні батьківськими правами діти вправі звернутися за захистом своїх прав та
інтересів до органу опіки та піклування, інших органів державної влади або
безпосередньо
до суду (якщо вона досягла 14 років).
Ст. 164. Батьки або один з них можуть бути позбавлені батьківських прав, якщо буде
встановлено, що він (вона): не забрали дитину з пологового будинку або з іншого закладу
охорони здоров'я без поважної причини і протягом шести місяців не виявили щодо неї
батьківського піклування; ухиляються від виконання своїх обов'язків по вихованню
дитини, жорстоко поводяться з дитиною; є хронічними алкоголіками або наркоманами;
вдаються до будь-яких видів експлуатації дитини, примушують її до жебракування та
бродяжництва; засудженні за вчинення умисного злочину щодо дитини. Позбавлення
батьківських
прав провадиться тільки в судовому порядку.
Ст. 166. Особа, позбавлена батьківських прав, не звільняється від обов'язків по
утриманню
дитини.
Ст. 170. Суд може прийняти рішення про відібрання дитини від батьків і передачу її на
опікування органів опіки і піклування незалежно від позбавлення від батьківських прав,
якщо, залишення дитини в осіб, у яких вона перебуває, небезпечне для неї. У виняткових
випадках при безпосередній загрозі життю або здоров'ю дитини, орган опіки і піклування
вправі прийняти рішення про негайне відібрання дитини у батьків або інших осіб, на
вихованні яких вона фактично перебуває.
ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ОСВІТУ
1. Виховання в сім'ї є першоосновою розвитку дитини як особистості.
2. На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за виховання,
навчання і розвиток дитини.
3. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов'язані:
- Постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови
для розвитку їх природних здібностей;
- Поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя,
шанобливе ставлення до державної і рідної мови, сім'ї, старших за віком, до народних
традицій та звичаїв;
- Сприяти здобуттю дітьми освіти у закладах освіти або забезпечувати повноцінну
домашню освіту відповідно до вимог щодо її змісту, рівня та обсягу;
- Виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини.
АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
Ст. 180. За доведення неповнолітнього до стану сп'яніння (шляхом особистого прикладу
або психічного чи фізичного спонукання до вживання спиртних напоїв).
Ст. 184.4.1. Систематичне ухилення від виконання обов'язків щодо забезпечення
необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей.
Ст. 184.4.3. За вчинення неповнолітнім у віці від 14 до 16 років правопорушення, яке
передбачає відповідальність згідно з Кодексом про Адміністративні правопорушення.
Ст. 184.4.4. До неповнолітніх, які не досягай 14-16 років і відповідно до ст.. 122
Кримінального кодексу не є суб'єктами злочину і не можуть нести кримінальної
відповідальності, застосовуються примусові заходи виховного характеру, які передбачені
ст.. 23 Кримінального кодексу, а батьки несуть адміністративну відповідальність.
КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
Ст. 166. Злісне невиконання обов'язків по догляду за дитиною або за особою, щодо
якої встановлена опіка чи піклування.
Злісне невиконання батьками...обов'язків по догляду за дитиною...що спричинило тяжкі
наслідки - карається обмеженням волі на строк від двох до п'яти років або позбавленням
волі на той самий строк.
Ст. 167. Зловживання опікунськими правами
Використання опіки чи піклування з корисливою метою на шкоду підопічному -
карається
штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними
роботами на строк до двох років.
Ст. 303. Проституція або примушування чи втягнення до заняття проституцією
ч.З. Дії...вчинені щодо неповнолітнього або організованою групою, караються
позбавленням волі від трьох до п'яти років.
Ст. 304. Втягнення неповнолітніх у злочинну діяльність
Втягнення неповнолітніх у злочинну діяльність, у пияцтво, у заняття жебрацтвом,
азартними іграми - карається обмеженням волі на строк до п'яти років або позбавленням
волі на той самий строк.
ПОРАДИ БАТЬКАМ
22 ПОДАРУНКИ, ЯКІ ДІТИ ЗБЕРЕЖУТЬ НА ВСЕ ЖИТТЯ
Сучасних дітей не здивувати іграшками, іграми і розвагами. Але ці 22 подарунки вони точно запам’ятають назавжди! Щобільше, вони пронесуть їх з собою через все життя і подарують своїм дітям.
1. Віра в їхні сили. Дитині надзвичайно важливо знати, що найрідніша людина в світі в неї вірить. Давайте дитині зрозуміти, що ви впевнені в ній, в її вміннях і можливостях. Всього одне ваше слово здатне зробити з малюка успішного генія.
2. Любов у всіх її проявах. Обіймайте, цілуйте, говоріть слова любові завжди, незважаючи ні на що! Навіть якщо вашій дитині вже за 30!
3. Сімейні вечері. Ці хвилини родинного єднання запам’ятовуються дітьми на все життя. Це прекрасна традиція, яка об’єднує, мирить, надихає і заспокоює.
4. Радість. Радійте життю і привчайте цьому свою дитину. Не соромтеся своїх почуттів, смійтеся разом з малюком, дурійте.
5. Міцна і повна сім’я. Намагайтеся зберегти сім’ю і хороші відносини з її членами. Для дитини сім’я – це той фундамент, опора, яка дає підтримку і допомагає йти по життю.
6. Свій час. Це найцінніший подарунок, особливо для сучасних дітей. Знаходьте час для дитини кожен день! Щоб просто побути з нею, погратися разом, погуляти або просто повалятися на ліжку.
7. Увага. Ще одна річ, якої постійно не вистачає дітям. Доброта. Дитина ще встигне навчитися жорсткості. А ви покажіть їй приклад справжньої доброти і вміння співчувати.
8. Уміння цінувати. Навчіть дитину цінувати те, що у неї є, але завжди прагнути більшого.
9. Цікавість. Цікавість до світу присутня у кожної дитини. Зберігайте, бережіть її! Постарайтеся не вбити всякими: «Не лізь, не заважай, досить говорити, скільки можна питати?»
10. Уміння приймати рішення. Привчайте дітлахів до самостійності, допоможіть приймати наслідки своїх дій, покажіть приклад справжньої сміливості і рішучості.
11. Рамки. Дітям надзвичайно важко жити у вседозволеності і не мати жодних обмежень. Їм потрібні рамки, які структурують для них цей світ. Тільки не захоплюйтеся заборонами, інакше це загрожує непослухом.
12. Свобода. Пам’ятайте, що заборон має бути мінімум. Давайте дитині можливість вибирати, самостійно приймати рішення, діяти і вчитися на власних помилках.
13. Похвала. Дітям дуже важливо відчувати схвалення їхніх дій з боку батьків. Це стимулює до вдосконалення.
14. Любов до творчості. Давайте можливість творити стільки, скільки хочеться. Заохочуйте творчу діяльність дитини, створюйте умови для неї. Самі захоплюйтеся і займайтеся з дитиною. Це дуже важливе вміння в епоху Інтернету та комп’ютерних технологій, яке вчить бачити прекрасне в усьому, радіти життю, знаходити виходи з нестандартних ситуацій.
15. Щедрість. Покажіть на особистому прикладі, що таке щедрість, як ділитися, і навчіть отримувати задоволення від власної щедрості.
16. Духовність. Прищеплюйте дітям усвідомлення наявності душі. Добре, якщо вони навчаться діяти, керуючись потребами не тільки свого тіла, а й душі.
17. Правда. Будьте чесними з дітьми. Таким чином ви навчите і їх говорити правду. Крім того, ви продемонструєте їм, що вам можна довіряти, що з вами вони в безпеці.
18. Надія. Надія допоможе в найважчі моменти, підтримає і додасть сил.
19. Любов до пізнання. Любов до знань і хороша оцінка в школі часом не мають абсолютно нічого спільного. Заохочуйте дитину пізнавати світ, захоплюватися, навчіть отримувати задоволення від пізнання світу.
20. Оптимізм. Це те, що допомагає досягати успіхів і змінювати цей світ на краще.
21. Посиденьки у вас на колінах. Для дитини це найкраще, найзатишніше місце у світі!
22. Вірність в сім’ї й у відносинах. Бути вірним своєму чоловікові (дружині) – це вчинок нашого розуму, серця і душі. А діти відчувають це дуже тонко.
П’ять правил для батьків, які зацікавлені в безпеці своїх дітей в Інтернеті
1. Додайте комп’ютер в загальній кімнаті — таким чином, обговорення
Інтернету стане повсякденною звичкою, і дитина не буде наодинці з комп’ютером,
якщо в нього виникнуть проблеми.
2. Використовуйте будильник, щоб обмежити час перебування дитини в Мережі —
це важливо для профілактики комп’ютерної залежності.
3. Використовуйте технічні засоби захисту комп’ютера: функції батьківського
контролю в операційній системі, антивірус та спам-фільтр.
4. Створіть «Сімейні інтернет-правила», які сприятимуть онлайн-безпеці для
дітей.
5. Обов’язково обговорюйте з дітьми всі питання, які виникають у них в
процесі використання Мережі, цікавтеся друзями з Інтернету. Вчіть критично
ставитися до інформації в Інтернеті і не ділитися особистими даними онлайн.
⭐ 10 способів допомогти дитині розвивати свій потенціал та досягати великих результатів
1. Надайте дитині можливість вибирати те, що їй подобається та що її цікавить.
2. Підтримуйте дитину в її захопленнях та інтересах.
3. Допомагайте знайти ресурси для розвитку її талантів та навичок.
4. Надавайте дитині можливість випробувати нові речі та здібності.
5. Дозволяйте дитині робити помилки та вчіть її, як з ними правильно поводитись.
6. Хваліть дитину за її досягнення та зусилля.
7. Забезпечуйте дитину джерелами навчання та підтримки.
8. Надавайте можливість бути самостійною та вирішувати проблеми.
9. Допомагайте розвивати креативність та критичне мислення.
10. Не накладайте на дитину своїх очікувань та не вимагайте від неї того, що вона не може зробити.
Мотивація на успіх 🇺🇦
Немає коментарів:
Дописати коментар